کد مطلب: 140199
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رئيس و مسئولان قوه قضاييه تاکيد کردند:
فريضه دفاع امت اسلامي از فلسطين با فرياد يکپارچه در روز قدس/پيگيري حقوق پايمال شده ملت ايران به علت تحريم‌ها، در دستور کار قضايي قرار گيرد
تاریخ انتشار : 1395/04/10 00:19:22
نمایش : 1124
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به نزديک شدن روز جهاني قدس تأکيد کردند: به فضل الهي روز جمعه، بار ديگر فرياد يکپارچه دفاع از مردم مظلوم فلسطين در سراسر ايران و دنياي اسلام بلند خواهد شد و امت اسلامي به فريضه مهم دفاع از مظلوم عمل خواهد کرد.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از  فارس حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، عصر امروز (چهارشنبه) در ديدار رئيس و مسئولان قوه قضاييه، سلامت دستگاه قضا و تلاش مستمر براي جلب رضايت مردم را وظيفه مهم و هدف اساسي قوه قضاييه خواندند و با اشاره به نزديک شدن روز جهاني قدس تأکيد کردند: به فضل الهي روز جمعه، بار ديگر فرياد يکپارچه دفاع از مردم مظلوم فلسطين در سراسر ايران و دنياي اسلام بلند خواهد شد و امت اسلامي به فريضه مهم دفاع از مظلوم عمل خواهد کرد.
رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي اين ديدار با گراميداشت ياد و خاطره شهيد آيت الله بهشتي پايه‌گذار قوه قضاييه به عنوان مديري خوش فکر، قاطع، مدبر و پيگير، از زحمات و تلاشهاي مسئولان عالي قضايي، مديران و کارکنان قوه قضاييه صميمانه تشکر کردند.
ايشان با تجليل از رئيس قوه قضاييه به عنوان شخصيتي عالِم، فرزانه و جامع، گفتند: دستگاه قضايي از جهت وظايف ذاتي همچون نظارت بر اجراي قانون، و پيشگيري از جرم و همچنين از جهت حضور رئيس قوه قضاييه در شوراهاي عالي و اصلي نظام و تأثيرگذاري در سياستهاي کلان، داراي اهميت بسيار بالايي است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: به دليل اين اهميت مثال زدني، اقدامات و عملکرد قوه قضاييه همواره از حساسيت خاصي برخوردار بوده و همچنين اين قوه هدف تهاجم ها و تبليغات سوء زيادي قرار دارد.
ايشان خاطرنشان کردند: تبليغات مغرضانه رسانه هاي بيگانه و تهاجم به قوه قضاييه، در دوره کنوني افزايش بيشتري پيدا کرده که دليل آن مواضع انقلابي، ارزشي و صريح رئيس دستگاه قضايي و مسئولان عالي اين قوه است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر جلب رضايت مردم به عنوان وظيفه اي اسلامي و هدفي مبنايي، «حفظ سلامت قوه قضاييه» را اصلي ترين عامل جلب رضايت مردم دانستند و تأکيد کردند: بايد در داخل قوه قضاييه با افراد متخلف و فاسد در همه استانها و شهرها، با جديت و قاطعانه برخورد شود و اين شيوه بايد استمرار يابد.
ايشان خطاب به مسئولان دستگاه قضايي گفتند: سلامت قوه قضاييه را در درجه اول اهميت قرار دهيد و آن را يک کار اساسي بدانيد.
 حضرت آيت الله خامنه اي همچنين بر ضرورت اطلاع رساني در خصوص برخورد با افراد خاطي در داخل دستگاه قضايي تأکيد کردند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: معدود افرادي که در داخل قوه قضاييه مرتکب فساد و اقدامات خلاف مي شوند، علاوه بر خيانت به مديران و کارکنان خدوم و زحمتکش دستگاه قضايي، به مردم نيز ظلم مي کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي برنامه محوري و زمان بندي براي اجراي برنامه ها، پيشگيري از جرم و اصلاح قوانين را از ديگر الزامات اهميت بسيار بالاي قوه قضاييه و خروجي مطلوب اين قوه برشمردند و با تأکيد مجدد بر لزوم کاهش مجازات حبس گفتند: بايد با استفاده از افراد صاحب نظر و کارشناسان مجرب، براي مجازات هاي جايگزين زندان برنامه ريزي و طراحي شود.
ايشان همچنين درخصوص موضوع پيشگيري از جرم خاطرنشان کردند: اين موضوع بسيار مهم و فرا قوه اي است که نيازمند انديشه، علم و تجربه است.
رهبر انقلاب اسلامي يکي از کارهاي بسيار ضروري در قوه قضاييه را، انعکاس خدمات اين قوه و اطلاع رساني آنها به مردم دانستند و افزودند: بايد براي انعکاس حجم سنگين کارهايي که در دستگاه قضايي انجام مي گيرد، از شيوه هاي جديد و جذاب اطلاع رساني و تبليغي استفاده شود.
رهبر انقلاب اسلامي آموزش جذاب مسائل عمومي حقوقي و قضايي به مردم را موجب کاهش مراجعه به دادگستري ها خواندند و به مسئولان قضايي توصيه کردند فراهم کردن زمينه استفاده مردم از مشورتهاي قضايي 24 ساعته را مورد توجه جدي قرار دهند.
ايشان، فعال تر شدن قوه قضاييه در پيگيري حقوقي قضاياي بين المللي را ضروري دانستند و افزودند: پيگيري حقوق پايمال شده ملت ايران به علت تحريم ها، در دستور کار قضايي قرار گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به حکم دادگاههاي امريکا براي دست اندازي به دارايي هاي ملت ايران به بهانه هاي واهي و اتهامات بي اساس، خاطرنشان کردند: تضييع حقوق ملت ايران به واسطه تحريم ها، واقعيتي است که بايد در سطح جهاني پيگيري قضايي شود.
«پيگيري حقوق هزاران قرباني تروريسم در ايران»، «اقامه دعوا عليه دولتهايي که قاتلان اين قربانيان را حمايت آشکار و پنهان مي کنند» و «دفاع حقوقي از شخصيتهاي مظلوم مسلمان در سراسر جهان» از ديگر مواردي بود که رهبر انقلاب به مسئولان قضايي توصيه کردند.
حضرت آيت الله خامنه اي احياي حقوق بشر اسلامي را در سطح جهان، وظيفه ديگر دستگاه قضا خواندند و خاطرنشان کردند: حقوق بشري که غرب مي گويد بر مبناي غلطي تنظيم شده و لازم است حقوق بشر اسلامي با پايه هاي متقن و عقلاني در افکار عمومي جهان و مجامع حقوقي تبيين و پيگيري شود.
ايشان اعلام رسمي «چشم بستن سازمان ملل بر جنايت جاري و کودک کشي در يمن را در ازاي گرفتن پول از برخي کشورها»، باعث شرمندگي بشريت خواندند و افزودند: اين رسوايي، ضد حقوق واقعي بشر است و بايد در سطح جهان، روي آن کار حقوقي و قضايي کنيم.
رهبر انقلاب در پايان در نوعي جمع بندي از سخنانشان، تأکيد کردند: قوه قضاييه بايد صددرصد انقلابي باشد و انقلابي عمل کند.
ايشان خاطرنشان کردند: البته انقلابي گري بر خلاف نظر و تبليغ برخي ها، تندروي نيست بلکه انقلابي گري يعني «عادلانه، خردمندانه، دقيق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربايستي عمل کردن».
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه گزارشي از مهمترين اقدامات و فعاليتهاي اين قوه بيان کرد.
آيت الله آملي لاريجاني، حجم خدمات قوه قضائيه را گسترده خواند و در اين خصوص به رسيدگي به بيش از 14 ميليون پرونده به دادگستريها و شوراهاي حل اختلاف و ارائه بيش از 70 ميليون خدمات ثبتي در سال گذشته اشاره کرد.
رئيس قوه قضائيه، «تشديد نظارت بر عملکرد قضات و کارکنان» و «مبارزه جدي با فساد به منظور تأمين سلامت دستگاه قضايي» را از ديگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: «برخورد بدون ملاحظه و مقتدرانه با مفاسد اقتصادي» از جمله پرونده متهمان نفتي و رسيدگي به پرونده هاي معوقات کلان بانکي و «ايجاد امنيت اقتصادي براي توليد و سرمايه‌گذاري» از مهمترين سياستها و اقدامات دستگاه قضا است.
آيت الله آملي لاريجاني همچنين با اشاره به تأکيدات رهبر انقلاب اسلامي بر کاهش تعداد زندانيان گفت: در اين خصوص دستورالعمل جامع و دقيقي تدوين شده است و به دنبال مجازاتهاي جايگزين حبس هستيم و ورودي زندانها نيز 20 درصد کاهش يافته است.
رئيس قوه قضائيه همچنين به فعاليتهاي انجام شده در خصوص «پيشگيري از جرم»، «برنامه‌محوري»، «تنقيح و اصلاح قوانين» اشاره کرد و کمبود بودجه و نيروي انساني را از مشکلات قوه قضائيه دانست

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg